8 mars 2017: Uppdrag mellanchef – om chefens vardag och effektivt ledarskap

Den 8 mars berättar Helena personligt om hur hennes nyfikenhet på människor och tillvaron har väglett henne till en karriär som gett henne möjligheter att sätta sig in i nya spännande sammanhang.  

Att bygga en bred erfarenhet från olika branscher och roller ger en styrka och trygghet att som ledare navigera i nya sammanhang. Som ny chef behöver man på kort tid bli effektiv. Ett av Helenas bärande budskap till människor som är eller vill bli chefer är att 98 procent av arbetet som VD är kommunikation.  Det går att vara en strategisk chef utan att gilla människor, men att som ledare ha en nyfikenhet på människor och deras drivkrafter gör vardagen som ledare mycket enklare. Ledarskap är det som sker när du tar dig tid att förstå människorna omkring dig. Vågar du som ledare också vara dig själv, så skapar du utrymmet för andra omkring dig att också vara sig själva.

Helena Källerman är aktuell som författare till boken ”Uppdrag mellanchef”. En bok som tillkom baserat på många års dagboksanteckningar om ledarskap i ledande roller på olika nivåer. Helena har varit VD för Sweco, affärsområdesansvarig inom Hewlett Packard samt arbetat för Läkare utan Gränser både operativt och i styrelsen.

När: Onsdagen den 8 mars klockan 18-21
Var: Scandic Anglais, Humlegårdsgatan 23

Helena Källerman